Nummernkreis für Texturen

Discuss the new 3D Ogre engine based client here.
Nathak

Nummernkreis für Texturen

Postby Nathak » Wed Sep 21, 2016 4:06 pm

Hallo,

ich bräuchte einen geeigneten Nummernkreis für neue Texturen.
Einige Texturen werden zu oft verwendet und lassen sich deshalb schwer anpassen.
Allerdings scheinen nur gewisse Dateinummerierungen zu funktionieren.
grd99999-0 funtioniert zb nicht.

mfg
Nathak
Delerium
Site Admin

Re: Nummernkreis für Texturen

Postby Delerium » Wed Sep 21, 2016 4:13 pm

If google translated that correctly you're asking about where to put new textures - valid texture numbers are 0-65535, can use any available number (not currently used by a bgf) and if what you're adding is similar to an existing texture it should probably use a close number if one is available.

If you're making new textures, the classic client will need a lower resolution color-indexed bmp version of the higher resolution texture. I'm hoping to eventually switch classic to the png textures so we won't have to do this.
Sha'Krune

Postby Sha'Krune » Thu Sep 22, 2016 11:10 am

Hallo Nathak,

ich bin mir leider nicht ganz sicher, ob ich dich richtig verstehe...

Einige Texturen werden zu oft verwendet und lassen sich deshalb schwer anpassen.

Meinst du damit, dass du keine geeignete neue Ersatz-Textur findest, weil die alte BGF-Textur an zu vielen verschiedenen Stellen verwendet wird?
Aber wenn deine neue PNG Textur aussieht wie die BGF, dann sollte das doch eigentlich nicht passieren..

Also du müsstest im Prinzip zuerst den Map Editor verwenden, um die problematische Mehrfachnutzung zu beheben.
Allerdings brauchen wir dann (wie Delerium schreibt) auch BGF Varianten von beiden Texturen.

Vielleicht kannst du mal ein Beispiel nennen, wo es Probleme gibt?

Allerdings scheinen nur gewisse Dateinummerierungen zu funktionieren.
grd99999-0 funtioniert zb nicht.

Das hat Delerium beantwortet: Du kannst nur 00000-65535 verwenden in den grdXXXXX Namen.
Nathak

Postby Nathak » Thu Sep 22, 2016 3:32 pm

For example;

Room throne1 in Victora Castle.
On the right side, there are 3 pictures or carpets on the wall, all three have the same texture.
On the left side, there are 2 carpets and a green dragon in the middle. The texture of the dragon seems wrong placed.

I changed the placement of the green dragon with the new room editor, it works (file throne1.roo).
I placed the dragon on the right side too, it works.

I want create a additonal carpet-texture with a new texture number, it does not work.
Texturenames with grd30000-0 does not work and with grd60000-0 does not work.

Is it a problem when I change textures only in throne1.roo file for ogre client?

br
Nathak
Sha'Krune

Postby Sha'Krune » Fri Sep 23, 2016 9:50 am

Texturenames with grd30000-0 does not work and with grd60000-0 does not work.

Is it a problem when I change textures only in throne1.roo file for ogre client?

Have you also added an according grdXXXXX.bgf file for your new PNG?
PNG alone will not be recognized by Ogre, if the BGF can't be found.

You would need:
resources/roomtextures/grd30000-0.png
resources/bgftextures/grd30000.bgf